Întri accent moldovinesc șî restu' lumi'

  Di la Biniditat șî P.O.H.U.I. din vremurili di az' parcî li mai sari în ochi șî la restu' lumi' accentu' ista cari multora le-o dat bătăi di cap. Dacî pânî amu' ne-o tot dat pisti nas atâța cî vorbim cum vorbim, alțî cî îi comic, alțî cî îi penibil...na cî amu' tătă lumea zâci dacî îi intrebi, „biniditat” cu-oleacî di borș sî cu smântânî...
  Șî mai colinz' oleacî pi drumurili youtube, dai di Zdob șî Zdub cu Moldovenii s-au născut, ș-asta bunî melodii... Mulț' o fost, șî chiar mulț' o sî mai fii, cari nu sî pre' mândresc ii cu graiu' da' nu uitaț', frumoș copchii a Moldovii, cî lu' Pavel Stratan nu i-o fost rușâni a cânta, lu' Ion Creangă nu i-o fost rușâni a scrii, cum nici lu'  Mihai Eminescu nu i-o întunicat mintea cî s-o născut la Botoșani. Înainti di-a pleca capu' in gios înaintea ălora cari au a râdi di accent, spuneț' sî voi: așa moldoveni cum ne-am născut, așa sî Ciprian Porumbescu o reușât a compuni muzicî chiar dacî Dumnezău i-o dat a sî naști în Suciava. Ș-apu' Dumnezău cu mila, cî atâta di mulț' artiști o râdicat Moldova asta cî dacî am sta sî îi numărăm cini mai știe câti maini ne-or' trebui...Șî alțî' încî au a sî naști șî a scrii iar șî iar istorii!
  Sî tot așa, putem sî continuăm sî n-am termina nicio listî, niciun capât n-am ave', da' nici un început n-am ci avut dacî tot moldoveni' 'cia n-ar ci scris „Letopisețul țărâi Moldova, de cand s-au descălecat țara”...

 Sfatul meu, nu vă fie rușine cu accentul nostru oriunde ați fi, că o vorbă din folclor spunea, „sângele, apă nu se face„! 

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Latino Café © 2013 | Designed by Alex Faluta | Back to top